باز هم 18 تیر آمد

بازم 18 تیر ماه اومد .سالگرد حادثه ی کوی دانشگاه تهران در سال 1378 که در اون تعداد زیادی دانشجو به باد کتک گرفته شدن و عاملان این حادثه هم هیچوقت شناسایی و معرفی نشدن.یاد اون روز ها به خیر یاد جوانانی که خونشون ریخته شد. یاد کسانی که فقط برای آزادی جنگیدند و رفتند یاد کسانی که اگر هم بد بودند باید این حق به اونها داده می شد تا حرف بزنند ولی ایران آزاد نیست ولی ایران آزاد نیست.(این حادثه هر سال تکرار می شه و هیچ ترسی در مسئولانش نیست که هر بار تکرارش کنند! امسالم اتفاق افتاد و تمامی اعضای دفتر تحکیم وحد بازداشت شدند  + + +)

 

وقتی که این حادثه اتفاق افتاد من 11 سالم بود. توی دوران بچگی چیزی نمی فهمیدم ولی یادمه که در موردش حرف میزدن یادمه که بزرگ تر ها چیزایی می گفتن و الان که دیگه بزرگ شدم دارم تازه کشف می کنم که توی این ایران چی گذشته و چی داره می گذره دیگه خیلی وقته که تاریخ رو دولت ها نمی نویسند تاریخ رو دوربین ها و آدم ها و چشم ها می نویسند. منم یه جون ایرونی هستم که دارم کشف می کنم دارم برای آینده نفرت ذخیره می کنم تا روزی توی این دنیا کاره ای بشم و در حد خودم به یاده گذشتگان برای آزادی ملتم سعی و تلاش کنم. به امید پیروزی خون بر شمشیر . ما پیروزیم به خدا قسم ما پیروزیم.

سخنرانیه علی خامنه ای در مورد حادثه ی کوی دانشگاه:

خامنه ای: حتّى اگر يك چیزى كه شما را، خون شما را به جوش مى‏آورد مثلاً فرض كنيد اهانت به رهبرى كردند باز هم بايد صبر كنيد، سكوت كنيد. اگر عكس مرا هم آتش زدند، پاره كردند [گریه حضار]، بايد سكوت كنيد [گریه حضار]. نيرويتان را حفظ كنيد براى آن روزى كه كشور به آن نيازمند است، براى آن روزى كه نيروى جوان و مؤمن و حزب‏الّلهى بايد در مقابله با دشمن بايستد، والاّ حالا فرض كنيم يك جوانی يا يك دانشجوى فريب‏خورده‏اى هم يك حرفى زد يك كارى كرد؛ چه اشكالى دارد؟ من از او صرف‏نظر مى‏كنم [گریه حضار]. آخرين جمله را هم به امام و مقتداى خودمان ولىّ‏عصر ارواحنافداه عرض كنيم: اى سيّد و مولاى ما [گریه حضار]، پيش خداى متعال گواهى بده [گریه حضار] كه ما در راه خدا تا آخرين نفس ايستاده‏ايم [گریه حضار]. بزرگترين آرزو و افتخار بنده اين است كه در اين راه پرافتخار، پرفیض، پربهجت، جان خودم را تقديم كنم [گریه حضار]. منبع بالاترین

 

از اینجا ببینید:

همه چیز در مورد حوادث دانشگاه های ایران//بهترین مطالب در مورد 18 تیر ماه//بازداشت اعضاي شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت در مقابل درب دانشگاه اميركبيردر سالروز ۱۸ تيرماه//فیلم سخنان علی خامنه ای بعد از فاجعه ی 18 تیر//مجموعه ای از عکسهای وقایع 18 تیر سال 78

این نوشته در تحلیل ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای باز هم 18 تیر آمد

پاسخی بگذارید

