چرا اینها بهترین شدند؟

خیلی دوست داشتم در این مورد که چرا بعضی وبلاگ ها خیلی مخاطب دارند و بازدیدشون خوبه چیزی بنویسم. از مدت ها پیش به این موضوع توجه خاصی داشتم و سعی کردم تا نکاتی رو مد نظر داشته باشم ولی معرفی  وبلاگ های برگزیده ی سال بهانه ای شد تا بصورت خیلی متمرکر تر روی این چند وبلاگ توجه داشته باشم و تجربیاتم رو روی این وبلاگ ها هم تست کنم تا ببینم که به اون نتیجه می رسم یا نه که رسیدم.حالا به این کاری نداریم که دلایل انتخاب شدن این وبلاگ ها چی بوده ولی چیزی که می تونه خیلی مهم باشه نوع انتخاب شدن این بلاگ هاست که بصورت نظر سنجی انجام شده. باید اینم در نظر بگیریم که وبلاگ های مورد پرسش قرار گرفته محدود بودن و توسط مجله ی هفت سنگ انتخاب شده بودند.

وبلاگ های برتر سال عبارتند از: از زندگییک لیوان چای داغ وبلاگوار امیر مهدی حقیقتسیبستان یک‌پزشکعصیان که هر کدام در ضمینه ی کاری خودشون مقام اول رو کسب کردند و وبلاگ یک پزشک مقام بهترین وبلاگ سال رو به خودش اختصاص داد. اول  جا داره از طرف خودم به این دوستان تبریک بگم.

و حالا شاخصه هایی که این وبلاگ ها همگی دارند و چون همه دارند می شه گفت شاخصه های اصلی برای بهترین بودن می تونه باشه! 1:همه ی این وبلاگ های اسم برده شده دارای رنگینگ بالا هستند بطوری که وبلاگوار با رنکینگ 3 کمترین , یک پزیشک و سیبستان با رنکینگ 5 بیشترین رو به خودشون اختصاص دادن و جالبه که بقیه همه دارای رنکینگ 4 هستند.2:در این وبلاگ ها ارتباط به خوبی مورد توجه قرار گرفته مخصوصن اونهایی که کمتر تخصصی هستند. (به نظر من این خصیصه دلیل اصلی انتخاب شدن این وبلاگ هاست اصولا تا دیده نشی انتخابم نمی شی!) با یه سر زدن ساده به بلاگ رول و نظرات هر کدوم از این وبلاگ ها می شه به این پی برد که مقدار ارتباطشون چقدره.

اسامی بلاگرول نظرات*
از زندگی 520 25
یک لیوارن چای داغ 104 57
وبلاگوار 159 89
امیر مهدی حقیقت 30 30
سیبستان 10
یک پزشک 100 45
عصیان 146 18

* نظرات دو پست آخر مد نظر بوده است.

همونطوریکه می بینید دوستان ما دارای بالگ رول خوب و تعدار نظرات بهتری هستند برای مقایصه من فقط چند وبلاگ رو دارم که به وبلاگ جدیدم لینک داده باشد و نظرات 3 پست آخرم 0 بوده! اینجوری میشه که میشه فهمید که ارتباط داشتن با سایرین خیلی خیلی مهمه.

و دست آخر دوستان همه با هم موافق هستیم که مطالب باید حتما خوب باشه تا وبلاگ بتونه به این رنکینگ و این مقدار بلاگرول و نظر دست پیدا بکنه که من بهتر دیدم در این مورد که تکراریه حرفی نزنم. خیلی کلی بگم که کلا مطالب به چند دسته تقسیم شدن که بین وبلاگ ها متفاوت هستند. یک پزشک و عصیان مطالب بسیار جالب , آموزشی و جدید دارند در مورد اینترنت خوب می نویسند که من خودم مشتری دسته اولشون هستم. از زندگی , وبلاگوار , یک لیوان چای داغ بیشتر مطالب روزانه دارند و خوب می نویسند , در هر پست به چندین وبلاگ لینک دارند که نشون می ده که ارتباطات خوبی دارند که باعث بالارفتن بازدیدشون می شه!.سیبستان سیاسی خوب می نوسیه که این روزها خیلی مشتری داره.امیر مهدی حقیقت بخاطر کاره ترجمه که نیاز خیلی ها می تونه باشه پیشرفته کرده(راستش رو بخاین خودم نفهمیدم چرا انتخاب شده!!)

و اما من باید چکار کنم تا بهترین بشم؟!

اول: اومدم برای خودم یه هدف بوجود آوردم بالاخره این وبلاگ من باید روی یه چیزی تمرکز داشته باشه دیگه! منم رایانه – اینترنت و فن آوری(آی تی) رو انتخاب کردم. دوم: باید منابع خوبی برای خودم پیدا کنم که اینم کاره زیاد سختی نیست. سوم: تقویت زبان انگلیسی ! راستش الانم منابع خیلی خوبی دارم ولی بخاطر انگلیسی بودن نمی تونم در مورد اونها مطالب خوبی بنویسم الان وبلاگ های آی تی خوب از منابع انگلیسی استفاده می کنن که خیلی مهم هستند. چهارم: باید اینترنت پر سرعت واسه خودم جور کنم . من برای وبلاگم خیلی مایه میزارم به جرات می تونم بگم که بیشتر اوقات روزم رو وبلاگم به خودش اختصاص می ده برای یه پست ساده مجبورم چند ساعت وقت بزارم که اصلا خوب نیست .مثلا در همین پست آخر یک پزشک بیشتر از 5 تصویر و مقدار زیادی منبع مورد استفاده قرار گرفته که اگه من با این سرعت کم می خواستم بنویسمش  باید چند ساعت وقت صرف می کردم!(نوشتن همین پست 3 ساعت وقت گرفت) باور کنید اینترنت پر سرعت خیلی خیلی تاثیر داره در مورد همین ارتباط داشتن! منه بیچاره وقتی آنلاین می شم کلی وقت صرف می کنم تا وارد میلم بشم و یه گوگل ریدری باز کنم و وبلاگ خودم رو بخونم که خودش کلی وقت می گیره تازه از ترس اینکه پول تلفن زیاد بیاد و به بقیه ی کارهام نرسم وقت خوندن کامل منابعم رو ندارم چه برسه که بخام توی وبلاگ های دیگه نظر بدم و با اونها در ارتباط باشم. دسته آخرم به هیچ کاری نمی رسم هیچ , پست های وبلاگ خودم رو راضی نمی کنه چه برسه به دیگران!(جا داره فحش مفصل به دولت) پنجم: بعد ار بهتر کردن وضع وبلاگ باید کاری کنم که همه دیگه وبلاگ مارو بشناسن! بریم بلاگرولمون رو بکنیم 500 تا ! نظر بدم و میل بزنم اینقدر به این دوستان سر بزنم تا خجالت بکشن به ما سر بزنن😀 و خلاصه بگیم ما هم هستیم . ششم: اینها که همش درست شد لینک من توی وبلاگ های دیگه زیاد می شه و توی پست هاشون به من لینک می دن و در نتیجه رنک وبلاگ من میره بالا و بالاتر! (وبلاگ قبلی من رنکش 3 بود قبل از اینکه داغون بشه)

به امید اون روز

این نوشته در فناوری اطلاعات و ارتباطات ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

