سفر به آینده آری ولی گذشته نه

امروز یه کارتون دیدم در مورد سفر کردن به آینده . ذهنم به این مشغول شده کا آیا واقعا امکان داره که به گذشته و یا آینده سفر کرد؟

بحث های زیادی در این مورد شده که حتی در مواردی فیزیکدان ها گفتند که این امکان وجود داره که ما به گذشته سفر کنیم. حالا من به چونگی اثبات این حرف و اینکه چطوری کاری ندارم. بحث من سر این مطلبه که چطوری یک ماده می تونه در یک زمان واحد در دو مکان متفاوت باشه .شاید اگه بحث ما بر سر رفت به ابعاد دیگه بود میشد گفت که امکانش هست که به آینده و گذشته سفر کرد چون ممکنه در ابعاد بالاتر مثل پنج و یا بیشتر این امکان وجود داشته باشه که ماده هم زمان در دو مکان باشه . ولی بحث هایی که درباره ی رفتن به گذشته و آینده میشه مثل بیشتر فیلم هی تخیلی بر سر همین جهان خود ماست که یک ماده فقط می تونه که هم زمان فقط در یک مکان وجود داشته باشه !

خوب این یعنی چی ؟ یه جایی یه مثال خوب خوندم .مثلا اگه فرمول نظریه نسبیت انشتین رو با یک ماشین زمان به گذشته ببریم و بدیم که بخونه به نظر شما اونموقه این نظریه رو چه کسی بیان کرده؟! . یا مثلا یک سنگ رو به زمان گذشته ببریم در زمانی که این سنگ وجود داشته در وقتی که به اون زمان بریم در آن واحد دو سنگ داریم که کاملا یکی هستند و یک ماده دارند که همچین چیزی امکان پذیر نیست. کم و بیش همه ی ما در مورد قانون پایداری ماده توی دبیرستان یه چیزایی رو شنیدیم.

حالا اگه مفهوم زمان رو یه جوره دیگه ای بیان کنیم این پدیده امکان داره! چطوری ؟!! اینطوریکه زمان رو گذر ار حالت قبل به حالت بعدی و گذر از دلیل قبل به معلول قبل تعریف کنیم. در این صورت سفر به گذشته و آینده وجود داره .

مثلا ما یک توپ داریم که در یک اطاق از مکان الف به مکان ب حرکت کرده . اگه ما بتونیم این توپ و هووای اطراف و سایر مواد رو دقیقا طبق الگویی که انجام شده در مقیاس زیر اتمی بطور معکوس از نقطه ی ب به نقطه ی الف برگردونیم در واقع زمان اون توپ رو به عقب برگردوندیم و این در حالیه که برای ما به عنوان بیننده زمان به گذشته برگشت داده نشده!! و فقط یه رفت و برگشت دیدن شده ولی از نگاه اون توپ هنوز رفت و برگشتی از الف به ب انجام نشده. به همین روش ساده می تونیم به گذشته سفر کنیم ولی در واقع این روش به هیچ  وجه عملی نخواهد بود چون ما نمی تونیم تمام جهان رو عقب برگردونیم و اگرم بتونیم مثلا خودمون رو به گذشته برگردونیم در واقع جهانمون رو نابود کردیم. چون نوعی ناهنجاری در داخل جهان اطرافمون ایجاد کردیم بطور مثال ما به گذشته رفتیم و جون شدیم ولی پدر و مادرمون پیر هستن و مارو نمیشناسن!

ولی سفر به آینده چطور ممکنه با این تعریف ما رفتن به آینده مشکلی نداره!! چطور؟!! این یکی خیلی سادت و مشکلی هم ایجاد نمی کنه چون در واقع ما به آینده سفر نمی کنیم بلکه خودمون در گذشته می مونیم ولی در واقع ما هم این زمان رو طی کردیم فقط یادمون نمیاد!!!

بطور مثال من اگه الان بتونم توی اطاقم بشینم و تمامی فعلیت های فیزیکی و متافیزیکی و رادیویی داخل اطاقم رو برای مدت  بیست سال متوقف کنم. بیست سال دیگه وقتی به خودم بیام و این فعالیت ها به حرکت در بیان من نمی دونم که بیست سال گذشته و می بینیم که همه  چیز عوض شده و من هم پیر نشدم و در واقع به آینده سفر کردم !! به همین سادگی و خوشمزگی.

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

7 پاسخ برای سفر به آینده آری ولی گذشته نه

  1. ابتين :گفت

    سلام: من نميتونم نظر شمارو رد كنم
    ولي وقتي بيشتر از سرعت نور حركت كني وارد يه جهان ديگه ميشي(جهان هاي موازي)
    چون وقتي بيشتر از سرعت نور حركت كني زمان در اختيار تو در مياد و طبيعتاامكانش هست وارد فركانس ديگه اي بشي كه با فركانس گذشته حال و اينده ي ما فرق كنه.(ميلياردها فركانس)
    .
    سجاد: ممنون از نظر لطفت دوست عزیزم, من در حدی نیستم که بتونم بگم نظرم درست بوده یا نه, این پست از نظر من بیشتر جنبه ی فلسفی داره!

  2. فرهاد :گفت

    با سلام
    در مورد سفر به آينده عقيده ديگري دارم
    دعوت ميكنم از وب من بازديدي داشته باشيد
    در مورد همين مطلب است
    با تشكر

  3. يوسف الباجي :گفت

    در مورد سفر در زمان ابتدا بايد تفكر ما از زمان تغيير يابد به عبارت ديگر ما نمي توانيم همزمان هم زمان را مطلق بپنداريم(تفكر كلاسيك از زمان ) و هم چگونگي سفر به زمان (نسبي بودن زمان) را با همان ابزارهاي قبلي يعني (زمان مطلق ) توضيح داد.

  4. R :گفت

    با سلام
    چیزایی که شما در مورد این تئوری نوشتی اصلا جنبه علمی نداره و فقط برداشت شخصی خود شماست با تشکر

    سجاد: کاملا حق با شماست. من هم چنین ادعایی نداشتم. فقط این بحث رو بطور خیلی ساده و منطقی از نظر خودم بیان کردم

  5. Iran :گفت

    dorood hamshahri

  6. كاوه :گفت

    سلام
    خوشحالم كه دوباره و با انرژی بيش‌تر داری می‌نويسی
    ای ‌بابا از اين زمان حال چه خيری ديديم كه حالا بخوايم بريم به گذشته يا آينده. هر جا بخوايم بريم همينه كه هست…
    برای‌نوشتن در كرمانشاه بلاگ هم خيلی دوست دارم كه اين‌كار رو بكنم اما فعلاً يك ماهی رو به خودم مرخصی دادم.
    شاد باشی و سرافراز

  7. mrkhalili :گفت

    به این فکر می کنمکه گر روزی انسان بتونه این کار رو انجام بده .
    مطمئنا دنیا رو از این گندی که هست هم بدتر می کنه

پاسخی بگذارید

