مشکل از من نیست

من از همون اوایل که سبک رپ بین فارسی زبون ها رایج شده بود به دنبال آهنگ هایی بودم که معنی واقعی رپ یعنی اعتراض رو در خودشون داشتن. اصلا برم روشن نبود که افرادی مثل «گروه زید بازی» و یا سایر بی فکر های دیگه رپ رو به عنوان یه وسیله برای جلب توجه و به قول خودشون شاخ بازی به مردم بشناسونن کم کم با روی کار اومدن «سروش هیچکس» تازه مردم فهمیدن که بابا از رپ می شه استفاده های دیگه ای هم انجام داد و واقع بین تر بود! فکر کنم اولین آهنگی که در این مورد نظر منو جلب کرد آهنگی بود از «دیو» که در مورد «18 تیر» خونده شده که هنوزم خیلی دوستش دارم نمونه های دیگه ایی هم هستن . مثل آهنگ «واقیعت» که «پیشرو . ابلیس و… » خوندن که در بخش آهنگ وبلاگ می تونید دانلودش کنید.

تازگی با یه آهنگ بسیار زیبایی آشنا شدم به اسم «مشکل از من نیست» که توسط «رپکنات و آشوبگر» خونده شده (فقط قسمتی رو که رپکنات می خونه دوست دارم2 دقیقه ی اولشو). این آهنگ اجتماعی به مشکلات فردی در اجتماع اشاره داره قسمتی از تکسش رو اینجا می نویسم.


تو سعی نکن به من امید بدی. چون امید کلمه ایه که هیچ موقه واسه من معنی نداشت. نوری که هیچ وقت. هیچ وقت فضای تاریک منو روشن نکرد. روشن نکرد روشن نکرد!

من ظلمو اینجا دیدمو به ریشم تیشه خورده پس تو نشین پیشم. دستتو بکشو از من جدا کن برا مرگم از ته دل دعا کن. دنیام اینو بدون خالی از یه خنده هست و پس نگو چرا دلت از سنگه. کاش می دونستی درون منم یه قلبه که دردش یکی نیست که بجنگه. منو همیشه حساب کردن مثله یه حیونی دلمو شکستنو گفت چرا حیرونی. ماتو مبهوت موندمو سوختم تو فضای تاریکم چشم به بالا دوختم. تیکتاکه هر عقربه مثله یه ضربه میکوبه تو ذهنمو تو میگی چی درده؟ درد منم تو بگو به من چارمو ایراد نگیر ازم تو رپ راهمو. بزار حتی یه بارم که شده بزار من بگم که دیگه نمی خام به این مزخرفات تن بدم. امید. هه . چیزی که گفتنش آسونه برات اما من تو دلم کشتمش. به علتی این نمایشنامه هستو منم بازیگرش. من بازیمو بلدم اما هیشکی نیست بالا سرش. ما یار نداریم تو خیابونا شدیم عقده ای. با گذشت هر ثانیه شدیم مثل مرده ای. که فهمیدیم تو این زندگی محدودو محکومیم. اره مرده مرده محکوم.

مشکل از من مشکل از من!

مشکل از من نیست تو باز بگو. منفی نگاه می کنم به دنیا باز چجور. اگه می تونی پاک کن این نفرتو. من قبول ندارم حرفاتو حکمتو. ببین دیگه این خیابونام عوض شدن. آدمکای توش بی اما و اثر شدن. دبگو یه چیزی به من آرامش بده. به گناهی بگو که به من سازش بده!


 

متن بالا فقط دو دقیقه ی اول آهنگه که من عاشقش هستم این آهنگ حدود پنج دقیقست که می تونید دانلود کنید. البته یک قسمت از این آهنگ رو جدا کردم(همین قسمت آخر که جدا کردم توی متن «مشکل از من نیست تو باز بگو منفی نگاه می کنم با دنیا باز چجور…….) و با افزایش کیفیت به عنوان زنگ گوشیم ازش استفاده می کنم پسوندش ام پی 3 هستش. این رو هم برای دانلود می زارم.

قبل از دانلود میتونید به اونها گوش بدید!

دانلود آهنگ / Music Download

پی نوشت: اگه از این آهنگ خوشتون اومده توصیه می کنم که آهنگ «واقعیت» رو هم گوش کنید.

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

1 پاسخ برای مشکل از من نیست

  1. mrkhalili :گفت

    سلام دوست عزیر.
    ومن پوستر فیلمها رو از اینترنت گیر میارم
    و از کتابها هم اسکن می کنم🙂

پاسخی بگذارید

