آغاز طرح زمستانه ی مبارزه با جوانان!

دیگه همه که با خبر هستین. امروز فردا طرح جدید مبارزه با جوانان شروع میشه!

به قول فروغ فرخزاد «آغاز فصب سرد«. خیلی وقت پیش ها اون اوایل که اولین طرح راه افتاده بود یه چیزایی دربراش نوشته بودم ولی نابود شد. الان دوباره دوست دارم بنویسم و توضیح بدم یا دسته کم خودم رو خالی کنم.

توی این دنیا هر چیزی دلیلی داره دوستان گل من جوانان تحت تعقیب! به نظر شما دلیل اینه اینجور طرح ها برگزار می شه چیه؟!! حالا میان در مورد به قول خودشون اوباش فیلم نشون میدن که یارو زده چیکار کرده چه خلافی کرده و ال کرده و بل کرده آدم کشته و تجاوز کرده و فلان و فلان! به نظر شما اینا توصیفات اوباشه یا خلافکار ها وجانی ها؟ فقط اسمشو عوض کردن. در مورد مواد فروش ها هم مشکلی نیست خیلی هم موافقیم. ولی مسئله یه چیزه دیگست مسئله این طرح که برای مبارزه با به قول خودشون بد حجابی و مفاسد اجتماعی راه انداختن! در مورد این میشه بحث کرد جون همه که خلافکار نیستن وقتی همه بشن خلافکار پس یه مشکلی هست؟! من توی عمرم یه خلافم تا الان انجام ندادم ولی بخاطر این جور چیزا چندین بار بازداشت شدم!! اخه گناه افرادی مثل من چیه؟!

در مورد اینکه چی بد حجابیه و چکمه بلند بده یا نه حرفی ندارم چون خیلی در موردشون حرف رده شده. حرف من چیزه دیگست حرفه من اینه که چرا ؟ چرا اصلا باید یه همچین حرفی زده بشه و همچین کاری انجام بشه و طرح بشه؟! به نظر شما این ها چه هدفی از این کاراشون دارند؟ مسئله همینجاست.

بزارید اینجا تکلیف خودم رو در مورد ایمان روشن کنم تا بعضی ها فکر نکن که داشتون ضد اسلامه. شما نماز می خونید؟ من نماز می خونم. شما روزه می گیرید؟ من می گیرم. شما دروغ می گید؟ من نمی گم. شما سیگار می کشید؟ من نمی کشم. شما مشروب می خورید؟ من نمی خورم. شما قلیون می کشید؟ من نمی کشم و.. ..  . پس تکلیف ایمان معلوم شد.

حالا بریم سر جمهوری اسلام و این بحث هایی که باید کرد. می دونید که هر حکومتی روی کره ی زمین حتما یه پایه های اعتقادی داره و روی این پایه ها تا وقتی که وجود داشته باشند می تونه به بقای خودش ادامه بده ولی وقتی که این پایه ها از بین برن اون حکومت هم حتما از بین خواهد رفت. شوری رو که یادتون هست؟ روزی نمادی از قدرت بی پایان روی زمین بود ولی از بین رفت! آیا کسی تونست شوروی رو شکست بده؟ نه ! هیچ کسی نمی تونست پس چی شد؟ بله ! پایه های اعتقادیش از بین رفت و مردمش نابودش کردن. کمونیست دیگه حرفی برای گفتن به مردم شوروی نداشت. و مردم دیگه دوست نداشتن چیزی بشنون اونا عوض شده بودن و دیگه حکومتشون رو نمی خواستن پس نابودش کردن.

می دونیم که جمهوری ما هم اسلامیه یعنی چی یعنی هر چی داره از اسلامه و تا زمانی که اعتقاد های اسلامی مردم قوی باشه و دروغ هم در کاره دولت نیاد می تونه به بقای خودش ادامه بده ولی. ولی وقتی که این ستون از بین بره دیگه هیچ حکومتی وجود نخواهد داشت. روی کره ی زمین همه چیز بر مبنای قدرت تقسیم بندی میشه زمانی قدرت در دست شاه بود و الان در دست کاسی دیگست. خمینی وقتی اومد به دنبال قدرت بود شاید نه برای خودش ولی برای نمادی به اسم اسلام که بود و الانم قدرت حکومت می کنه! درسته جمهوری اسلامی یعنی قدرت حاکم. بس برای ادامه ی حیات این قدرت باید کاری کرد بایه برنامه ریزی کرد و به آینده چشم دوخت توی تمام تاریخ جکومت ها سعی داشتن که با برنامه ریزی های بلند مدت روی اعقاید و پایه های فکری مردمشون آینده ی خوشدون رو تضمین کنن این کاریه که جمهوری اسلامی هم داره انجام می ده و منطقی هم هست.

اینجور طرح های امنیت اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر هم گونه ای از همین تلاش های برای کشوندن عقاید مردم به سمت پایه های حکومتی که جمهوری اسلامی بر اونها سواره. بیاید فکر کنیم بخاطر ماست ولی هرچی که هست اجباره. مشکلی این وسط هست. شاید مشکل بزرگی نه برای ما برای مسولان برای اندیشمندان. اخه چطور میشه و تا حالا کجای تاریخ شده که کسی بتونه با زور عقیده ی دیگری رو عوض کنه. حمله ی مسلمانان به ایران که یادتون هست؟! و این که می گن ما شکست خوردیم!! باید بگم که ما شکست نخوردیم تا حالا هیچ قومی توی تاریخ نتونسته ایران رو ریز سلطه قرار بده. ما باختم دل های خودمون رو باختیم به عدالت علی و محب محمد(ص) وگرنه عمرا عرب ها می تونسند پیروز بشن. قصد من از گفتن این حرف های اینه که یاد آور بشم با زور و فشار تا حالا پایه ی هیچ حکومتی محکم نشده که این دومیش باشه حتی اگه اون حکومت جمهوری اسلامی باشه و اون پایه های حکومتی اسلام.

اینجور طرح هایی هم که برگزار میشه تلاش نا امیدانه و بی خردانه ایه برای آینده ای مبهم تا شاید روزی بر طول این حکومت اضافه بشه. سعی دارن که عقاید ما رو مثل 35 سال پیش نگه دارند که نمی شه زمان میگذره و مردم عوض می شن نسل های جدید خواهد آمد و اونها طور دیگه ای فکر می کنند و به همین دلیله که در طول تاریخ حکومت ها هم اومدند و رفتند.

جمهوری اسلامی هم نابود خواهد شد این رو تجربه ی تاریخی به ما میگه. اگه الان نه 10 ساله دیگه اگه نه 20 ساله دیگه دیرو زود داره سوخت و سوز نداره. توی دوستانتون چند نفر رو می شناسید که الان از حکومت راضی باشه؟ چند جو رو می شناسید که دوران جنگ رو یادش بیاد و یا رهبر رو دوست داشته باشه ؟ چند نفر رو میشناسید که موافق این کارهای دولت باشه چند نفر رو میشناسید که راضی باشه؟

حضرت علی میگه: که «با دوستت مدارا کن شاید روزی دشمن تو شود و با دشمنت مدارا کن شاید روزی دوست تو شود» شاید الان تمامی قدرت دست بزرگتر های ما باشه ولی آینده در دست ما خوهد بود شاید الان تمام پول های در دست قدیمی ها باشه ولی در آینده در دست ما خواهد بود. پس کاش به حرف حضرت علی گوش می دادید و با ما جوانان مدارا می کردید تا در زمان پیری دست گیر شما بشیم نه دشمن سر سخت شما.

امدکی صبر سحر نزدیک است.

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

