چهار انگشت برفم آرزوست

مادرم تعریف می کرد که وقتی بچه بودن کرمانشاه جز عجایب اون دوران ایران بوده. وقتی که از قصر شیرین با ماشین راه میفتادن اونجا گندم ها 30 سانتی متر رفته بودن رو به آسمون وقتی به کرمانشاه می رسیدن نیم متر برف روی زمین بوده!!

از قدیما که تعریف می کنند آدم قند توی دلش آب می شه از کرسی و زغال و صمیمیتی که اون موقع بر خانواده ها حاکم بوده. مادر می گه که شوهر خالم که من بهش می گم عمو خدادای! اون موفق چند تایی اسب داشته و توی زمستون ها اینقدر برف زیاد بوده که اسب هارو از روی برف ها می برده پست بوم!! مادرم میگه که اون موقع توی کرماشان کوچه ها همه بسته می شدن از بس که برف زیاده بوده مجبور می شدن که از پشت بوم برن خونه ی همسایه ها! مادرم از روزهای سر زمستونی میگه که گرگ ها میومدن توی شهر! از قدیما از برف و برف وبرف.

اینه که میگن تا به ما رسید آسمون تپید راسته ها به خدا راسته . به قول وحید رفیقم شانسه ما گرجس (به زبون کردی یعنی فراریه) من توی کل زندگیم یه برف خوب یادم نمیاد دیده باشم خیل وقته که توی کرمانشاه برفم شده مثل خوشی دل مردم که اصلا دیده نمیشه امسالم که خدارو شکر اینقدر برف اومده داریم خفه میشیم!! هر جای ایران رو نگا می کنی کلی برف اومده مردم شاد شدن تو هر وبلاگی میری میگه اینجا نیم متر برف اومده کلی برف بازی کردم. خدا برف بازی هم شد جز تبرج گرایی که داری از ما دریغش می کنی بامرام!؟

دیشب یه برفی شروع کرد به باریدن کلی تلفن بازی کردیم با بچه های بیست و چند ساله که آقا اگه امشب برف جمع شد زنگ بزنیم جمع بشیم توی میدون محل کلی برف بازی و بزن بزن کنیم کلی ذوق کرده بودیم که بالاخره کرماشانم برف داره میاد کلی توهم و قرار گذاشتیم خدایی برف خوبی داشت میومد به نظر می رسید کلی حال بهمون بده ولی یک ساعت بیشتر نشده که قطع شو ضد توی حال ما خلاصه من یکی که هنوز توی کف برف ابزیم من برف میخام یالا من برف میخام یالا ای نیم متر برف رو پیشکل همش چهار انگشت باشه دلمون خوش بشه.

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای چهار انگشت برفم آرزوست

  1. nazi :گفت

    salam
    lotfan dige arezoo nakonid!!!
    shenidam khili sarmaye vahshatnakie va barfe ziad.
    hala barf bazi kardid?
    khoshhal va salem bashid.

    سجاد: به سلام آبجی نازی خرتیم! حالا ما یه آرزو کردیم می ترسم هرچی کشته سرما توی کرمانشاه بشه بندازین گردنه من جات خالی الان که دارم از پنجره ی اطاق نگاه می کنم بیست سانتی برف اومده هنوزم داره میاد بریم عقده خالی کنیم دیشب تا ساعت یک شب بیرون بودم زیر و برف ولگردی! شما خوبی چطوری در سلامتی کامل به سر میبری
    بازم به ما سر بزن

  2. afshinm :گفت

    شده شهر ما سجاد خان/همه شهر های اطراف برف اومده هزار کیلو شهر ما دریغ از یه سانت!

    سجاد: ای بابا ما که توی کف موندیم حالا این قطعی گازم شده قوز بالا قوز بابام میگه اگه برف بید هوا گرم میشه راست می گفت دیشب یکم اومد خیلی هوا گرم بود مثل عقده ای ها رفته بودم بیرون زیر برف ولی حیف که هم بود زود نابود شد تا ظهر نموند هنوزم تو کفیم

  3. nazanin :گفت

    salam
    rast migin inam mitane arezoo bashe.
    man canadam va 6 mah barf darim.. jatan khali ehsas mikoni dige dary khafe mishi va tahamolesho nadary.
    yade kermanshah bekheyr.

  4. ایلیا :گفت

    اوه ! این پارک کوهستانه ؟ چه خوشگل شده ! عجب !
    ما این روزا به خاطر امتحانات تپیدیم در منزل !
    گرگ ؟! آقا میگم چه خوب شد پس آسمون تپید ! من دوست ندارم به وسیله ی گرگا خورده بشم !!

پاسخی بگذارید

