ولنتاین بیگانه را تحریم میکنیم

این نوشته ها را من ننوشته ام. بلکه بخاطر اهمتی که برای من داشتند بطور کامل و از زبان نویسنده ی آن در اینجا قرار می دهم. زیرا حرف دل مرا بیان کرده است. به گمانم از این بهتر نمی توانستم بیان کنم.

با تشکر از نویسنده منبع : ولنتاین بیگانه را تحریم میکنیم


چند سالی است که جشن بیگانه‌‌ی ولنتاین در بین جوانان ایرانی بسیار رواج پیدا کرده و هر سال نزدیک های ۲۵ام بهمن مغازه های عروسک فروشی حال و هوای دیگری پیدا می‌کنند و با فروختن کادوهای ولنتاین جیب هایشان را پر از پول می‌کنند.
من عاشق جشن و شادی هستم و از هر بهانه‌ای برای لحظه‌ای هر چند کوتاه برای شاد بودن استقبال می‌کنم ولی ولنتاین و حتی سایر مراسم ما جنبه‌ی دیگری پیدا کرده است و این من را آزار می‌دهد.

بیایید رو راست باشیم ، اکثر مراسم ما به علت مشکلات و بحران های اجتماعی تبدیل به مراسم دختربازی و خیابان گردی شده است ، این طور نیست؟ یک بار به محیط اطرافتان نگاه کنید و دوباره فکر کنید.

چهارشنبه سوری ، تاسوعا عاشورا و ده ها رسم و رسوم و آداب های کهن ما از هدف خودشان دور شده‌اند. تاکید می‌کنم که نمی‌خواهم عبارت های معروف «آسوده بخواب کوروش که سربازانت همیشه بیدارند» و… که فقط شعار هستند را در گوش شما فرو کنم. می‌خواهم دست در دست هم دهیم و قدمی هر چند کوچک در جهت حفظ فرهنگ بر باد رفته‌ی خودمان برداریم.

می‌خواهیم به کمک هم ولنتاین بیگانه را تحریم کنیم و آیین باستانی خودمان را جایگزین آن کنیم!

ایرانیان باستان جشنی به نام «اسفندگان» داشتند که دقیقآ مثل روز ولنتاین بود ، توصیه می‌کنم اطلاعات بیشتر راجع به آن را در اینجا بخوانید (اگر مسدود بود این را امتحان کنید).

 

لازم نیست شما تابع جمع باشید ، اگر می‌بینید عده‌ای کورکورانه مثل طوطی سخنگو و میمون هرکس هر چه می‌گوید و هر کار می‌کند تقلید می‌کنند شما متفاوت باشید و با افتخار بگویید که «من با شما فرق دارم! من آزادانه می‌اندیشم و هرچقدر که بتوانم از فرهنگ کشورم دفاع می‌کنم».

بیایید از امسال متفاوت بودن را شروع کنیم ، امسال روز ولنتاین به همسر،نامزد،دوست دختر/پسر خودتان بگویید «بیا از این به بعد به جای ولنتاین اسفندگان رو جشن بگیریم.» می‌توانید چاشنی کار رو بیشتر کنید و به یکدیگر هدایای ایرانی بدهید ، یک جلد شاهنامه را با یک شاخه رز تزیین کنید و در صفحه‌ی اول آن یک متن عاشقانه بنویسید ، غذای ایرانی میل کنید و به موسیقی سنتی اصیل ایرانی گوش دهید. بهتر نیست؟ زیرکانه تر نیست؟

آیا می‌دانید ایرانیان باستان جزو شادترین مردمان دنیا بوده‌اند؟ و جشن های خیلی خیلی زیادی داشتند؟ این کتاب الکترونیکی را دریافت کنید تا لیست آنها را ببینید.

من امسال دیگر زیر بار خیانت به اجدادم نمی‌روم!
اگر امروز ولنتاین را جشن بگیرم فردا کریسمس و عید پاک را جشن خواهم گرفت.
من هر کجا که باشم آداب و رسوم پاک اجدادم را حفظ می‌کنم و با جان و دل از آن محافظت می‌کنم.

تاریخچه‌ی ولنتاین (فارسی)
تاریخچه‌ی ولنتاین (انگلیسی

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

12 پاسخ برای ولنتاین بیگانه را تحریم میکنیم

  1. زهره :گفت

    فقط به نظر شما هديه ي اصيل ايراني مناسب اين روز چي مي تونه باشه؟

  2. زهره :گفت

    من چند سال است كه اين تحريم را شروع كردم و با عزيزانم روز اسپندارمذگان را گرامي ميداريم وبهم هديه مي دهيم
    پيش به سوي ايراااااااااااااااااااااني ي ي ي شدن

  3. مهرمن :گفت

    مهرمن :*: نماد عشق و دوستی ایرانیان :*:

  4. karim :گفت

    سلام ب دوست داران تمدن ایران زمین ، دو سال است که بجای فروش هدایای ولنتاین هدایای
    سپندار مزگان را به دوستداران عشق و پاکی ارایه میدهیم تمام دوستداران ایران زمین همراه شوند تا اجدادمان و ایین انها از یاد نرود

  5. neda :گفت

    کار خیلی خوبی انجام میدید فقط کاش توضیح بیشتر درباره اسپندگان میدادید

    سجاد: وظیفه بود ندا خانوم.
    برای اطلاعات بیشتر به این لینک سر بزنید
    http://forum.persiantools.com/showthread.php?t=68274
    اگر فیــــــــــــلتر بود می تونید برای باز کردنش این آموزش رو بخوند برای کارای دیگه هم حتما به دردتون می خوره
    https://otello.wordpress.com/2008/01/02/breaking-the-wall

  6. تیرداد :گفت

    سلام
    از شما سپاسگذارم که گوشه ای از درد دل جوانان میهن دوست را بیان کردید
    کسانی که والنتاین را به جای سپندار مذگان جشن می گیرند یا نادانند یا به قول رستم فرخ سپهسالار ارتش ایران در جنگ با تازیان (اعراب) . نیمی تازی و نیمی ایرانیند و به همین دلیل
    فرهنگ فرخنده و پرگهر ایران زمین را برنمی تابند
    پایدار ایران و ایران زمین و فرهنگ ناب ایرانی.

    سجاد:درخت تنومند و با ریشه های قدیمی و قوی و عمیق با شاخه های سر به فلک کشیده در پاییز مرده است. بهار باید آمدن خود را آغاز کند.جوانانی را می بینم که برگ های سبز نیستند. زرد رنگ می رویند

  7. شما بهتره که حفاظت از فرهنگت رو با رعایت ادب شروع کنی! هنوز برات زوده این حرفا…

    سجاد:من که منظورت رو نفهمیدم!!!

  8. hooman :گفت

    salam sajad jan. khastam begam bejoz spandan esme dige ham dare (sepandar
    maz)
    ama dar javabe elia bayad begam age tarze fekresh ine baiad be tamame masaele garbi ha amal kone az jomele masaele se-xi . hala bayad did bazam dost dare mesle ona bashe.
    ya bi tamadoni ona ro baiad taglid kone
    سجاد:منم موافق هومن جان راستی به وبلاگ ما خوش اومدی خیلی وقت بود نبودی با مرام

  9. nazi :گفت

    افرين چه فكر خوبي.

  10. ایلیا :گفت

    نه خیر ! شمایی که میروی رسیور میخری تا فرهنگ غربی ها را داخل خانه ات بکنی نمیتوانی جلوی ورود فرهنگ غربی را به کشورت بگیری !! همان ولنتاین را جشن بگیر غرب گرای نهیلیست !
    دو نقطه دی ! 🙂

    سجاد: بیشین بینیم بابا. میزنه خوردت می کنما اصلا تو مگه عشق سرت میشه که بخای این چیزارو انجام بدی بیا توام متبرج شدی
    😀 :p

  11. بابک :گفت

    ممنون از درج این مطلب.
    همه ما می‌دانیم که با این کار ها و یک وبلاگ درویشی که من و شما داریم نمی‌شود فرهنگ یک کشور را حفظ کرد.
    ولی حداقل من و شما سرمان را راحت روی بالش می‌گذاریم که در حد توانمان کاری انجام داده‌ایم و یک متن زیبا و تاثیر گذار را در معرض دید حداقل ۱۰۰۰۰ نفر گذاشته‌ایم.
    از اینکه به این جور مسائل اهمیت میدهید بسیار خوشحالم.

    سجاد: ما باید اگر فقط یک نفر را لحظه ای به فکر بردیم خوشحال باشیم. ممنون از مطلب شما و تشکر از اینکه اجازه ی کپی آن را به من دادید

  12. عجب راه جالبی ! نمی دانستم باید این کار را کرد وگرنه بروبچز رو می فرستادم شدید
    الان هم هنوز دیر نشده .پاشنه در مخابرات منطقه از الان کنده است.
    فوق العاده ممنون از راهنمایی کاربردیت

    سجاد:هنوزم دیر نشده هم وطن!!
    اینجا جا داره بگم که نه شرقی نه غربی جمهو….. نه نه ایران ایران

پاسخی بگذارید

