دیگر 22 بهمن خوشحالم نمی کند زیرا ماهواره خریدیم!

در تمامی این ماه بهمن و این ده روز که آن را ده ی فجر می نامند. حرف هایی زده می شد که همه ی شما می دانید چیست دیگر دوست ندارم تکرار کننده باشم.

همه گفتند هر کس از نگاه خود گفت. انقلابی ها خوشحال شدند و دشمنان آن ها داغشان تازه شد. هر کس سخنی می گفت و هر کس نظری داشت. من هم نظری داشتم و نظری دارم. یادش بخیر کودکی. نادانی. جوانی. یادش بخیر هر روز فوتبال بازی کردن ها و روزهای ملس مدرسه ی هجرت. تا نامی از ده ی فجر و 22 بهمن می آمد همه خوشحال می شدیم. دست به دعا و چشم به تقویم که 22 بهمن روز یک شنبه یا چهار شنبه باشد تا بین التعطیلین به آن بخورد و یک روز بیشتر از شر مدرسه دور باشیم. جعبه ی جادو را که باز می کردیم سرود های انقلاب را پخش می کردند ما هم می خواندیم و حفظ می کردیم و خیلی خوشحال بودیم. به همین حال گذشت تا برسد به زمان دبیرستان. فقط یک تفاوت کوچک بود. اینکه به رسم همه عکس امام خمینی کتاب درسی را تبدیل به یک کاریکاتور خنده دار می کردیم. هرکس هنری داشت و سبکی و بعد می خندیدیم و بعد پاره می کردیم که نکند آقای معلم ببیند! و باز هم 22 بهمن چشم براه و خوشحال از تعطیلی بودیم.

ولی امسان گونه ای دیگر بود. زمان زیادی است که دیگر گوش من پر شده است دیگر به نوشته های داخل تقویم اهمیتی نمی دهم. دیگر مدرسه ای نیست که بخاطر تعطیلی آن خوشحال باشم. پس دیگر 22 بهمن خوشحالم نمی کند. حتی دیگر بحثی هم از آن نمی کنیم! در جمع دوستان که هستیم و از آن یادی می شود ناگهان کسی می گوید «ای وای باز هم تعطیلی! خیابان ها باز همه غیر قابل تحمل خواهد شد» و کمی حرف می زنیم و گله می کنیم و تمام می شود همه ی داد ها! امسان دیگر شنیده های من به نقطه ی انجماد رسید. آخرین کور سو تلویزیون بود که به عشق دیدن «حلقه ی سبز» هنوز هم نگاهی به آن می اندازم. دیگر جعبه ی جادو برای خانواده ی ما خیلی وقت است که حتی جعبه ی بازی هم نیست.پس برادرم فکری کرد!

دیگر از شنیدن خمینی ای امام خسته شده بودیم. از شنیدن موفقیت های موشکی و هسته ای و فضایی و …… خسته شده بودیم. پس دست به دست هم دادیم به مهر تا خانه ی خود کنیم آباد! 90 هزار تومان ناقابل خرج کردیم و یک رسیور Star-Sat Sr-X5D را به خانه راه دادیم و خلاص.

کلی خوشحال بودم و از اینکه کمی تقاوت را می دیدم. ولی کمی که گذشت باز هم همان حقیقت تلخ قدیمی برایم نمایان شد. اینجا هم همه فقط سنگ خود را به سینه می زنند! شبکه های ایران اسلامی و آنطرف آب را در کنار هم چیده بودم. 30 کانالی شده بود. و از این به آن می پریدم به دنبال اینکه شاید کلیپ جدیدی ببینم! اینطرفی ها که همه داشتند حظور ملت را در راه پیمایی نشان می دادند و آنطرفی ها هم فحش های با ادبانه می دادند.

این سال های اخیر دلمان به فیلم های مناسبتی تلویزیون خوش بود که آنها هم تازگی همه شده بود جنگی و انقلابی خدا پدر ACTION و MULTIVISION را بیامرزد که از فیلم دیدن سیرمان کردند. دلمان برای سرود ها کمی شاد تنگ شده بود خدا پدر MTV و VIVA را بیامرزد.

گفتیم کمی خبر ببینیم شبکه های لسانجلسی که تکلیفشان معلوم بود. همه از دم در حال فحش دادن بودند. نشستم پای VOA صدای آمریکا تا ببینم اینان چه می گویند. باز همه ناراحتی وجودم را گرفت این ها هم که دروغ می گفتند!! درست همان حرف های شبکه ی خبر خودمان را می زدند فقط بطور معکوس کمی نگاه کردم و باز هم رفتم سراغ همان MTV عزیز دل خودم و سرکی هم به GULLI جان هم می زدم.

خلاصه ی از شر برنامه های خسته کننده ی شبکه های داخلی خلاص شدم. برنامه های فارسی زبان خارجی هم که بدتر از داخلی ها نباشد بهتر نبود! اگر این چند شبکه ای که اسم بردم نبود می زدم تلویزیون را نابود می کردم و اینترنت را روی سر می گذاشتم.

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

9 پاسخ برای دیگر 22 بهمن خوشحالم نمی کند زیرا ماهواره خریدیم!

  1. Adinaَ :گفت

    Gem از این هفته فیلم‌های خوبی پخش می‌کنه. ساعت 12 شب و تکرارش هم روز بعد ساعت 2 بعدازظهر. دیشب که آپارتمان رو دیدم خیلی خوشم اومد. امروز هم بابل! داره و خلاصه تا آخر هفته فیلم‌های خوبی پخش می‌کنه.
    سجاد:منم همین الان از پای آپارتمان پا شدم خیلی حال کردم اگه به هم میرسیدن فیلم ایرانی می شد!!! دستت درد نکنه حتما همش رو می بینم

  2. ایلیا :گفت

    ایول ! یادم باشه آدرس اونجایی رو که خریدی ازت بگیرم .. این باباها رو باید در عمل انجام شده قرار داد !!
    از توضیحت بابت آیت الله خلخالی کمال ممنون را دارا میباشیم ! جدا خلق الله رو از جهالت نجات دادی !
    این خواهر برینتی هم که مخیله اش تاب برداشته فکر نکنم دیگه بدبخت کاری بکنه ! به بابات بگو یه کم آپ تو دیت تر باشه !

    سجاد:پدر من در انتخابش اشتباه نمی کنه. حالا ببین وقتی این بیماریش خوب شده چه شاخ بشه!! ضمنن تو به فکر بابای خودت باش برادر

  3. ایلیا :گفت

    به به من کجای کارم ! ببین ملت چطور راهنمایی کرده اند برای استفاده هرچه ارزنده تر از این گردالوی عامل کفر !
    وای بر شما ملت ! وای بر شما !!!
    —-
    مبارکه ! به جای ما هم بشین نگاه کن ! نگاه کن بعدش بیا برای من تعریف کن . ما که بابامون نمیخره ! میگه درس داری فرزندم ! خواهر و برادرت هم هنوز به سن قانونی نرسیدن
    😦

    سجاد: ما هم بابامون که نخرید خودمون خریدیم. اون موقه که مخالف بود الان متبرج شده. اومده همش می گه این شبکه های ایرانی به درد نمی خورن بزن MTV تا ببینیم این خواهر بریتنی چیکار می کنه 😀

  4. ایلیا :گفت

    همین شمایید که باعث دلخوشی دشمنان انقلابید ! رسیور میخری ؟ بزنم خودت و دیشت و رسیورت و آن محله ی 22 بهمن ات که آکنده از متبرجان مفسده است را بکنم یکی ؟!! هر چی این عمو محمود و دولت خدمتگزارش برای شما زحمت میکشند و عرق میریزند با همین کارهایتان همه را به باد میدهید ! اصلا یک سوال ! شما دیروز در راهپیمایی شرکت کردی ؟ نکردی دیگر ! همین است دیگر ! اصلا آیت الله خلخالی اگر الان زنده بود آدرس خانه تان را میدادم بهش خدمت برسد !

    سجاد: وای بر من . وای بر تو ای سجاد متبرج. وای بر تو که به انقلاب خیانتیدی! وای بر من. من خیلی شرمگینم
    برای اطلاع دوستان باید بگویم که برادر خلخالی از آدم بالای دار بر های بنام بود که خدایش …ت کند!!

  5. يلدا :گفت

    آفرين بر اين ملت ……

    سجاد: من از طرف ملت از شما کمال ممنون را دارم!

  6. زیر خط IT :گفت

    حتما یک کابل پروگرام بخر داشته باشی خیل خیلی لازمه از http://www.satdw.com هم میتونی پچ های جدید رو دانلود کنی ، مشکلی بود خبرم کن

    سجاد:این سایته خیلی خداست من که کف کردم

  7. زیر خط IT :گفت

    m6 music ها رو هم از دست نده ، gameone هم که دیگه گفتن نداره ، jetix play رو هم حتما نگاه کن ، تو ایرانی ها فقط gem tv ، pmc و tapesh یک کانال جدید دیگه هم داره میاد به اسم numex فکر کنم اونم بنظر قوی باشه ، gem tv یکشنبه فیلم با زیرنویش میگذاره ، و پنجشنبه جمعه تکرار میکنه ، tapesh هم چندتا برنامه توپ داره مثلا دو روز پیش مراسم گرمی رو نشون داد بشینی پاش دستت میاد.
    خود mtv هم چندتا کانال هست ولی mtv اصلی برنامه هاش معرکست یک صبح تا شب بشینی دیگه بلند نمیشه ، واسه کارتون هم بهم بگو تا برنامه دقیق با ساعت پخش به وقت ایران رو بگم بهت

    سجاد: دارمت حسن جان نمی دونم جشن 50 سال چی بود که تپش نشون داد مجریشم یارو مکابیز بود دیدمش خیلی حال کردم خبر داشتم سی بی اس پخشش می کنه نزدیک بود برم یه دی دیگه واسه دیدنش بگیرم که دیدم تپش داره می دتش 😀

  8. Adinaَ :گفت

    صدا و سیمای وطنی ما که به شدت در حال آمیخته کردن واقعیت و دروغ است. و آن را با رنگ و لعاب به خورد مردمی می‌دهد که خیلی‌ها آن را باور می‌کنند.
    من واقعا نمی دانم چه چیز راست است و چه چیز دروغ.

    سجاد:احساس تو راست ترین خبر است. اگر در مورد خبری احساس خوبی کردی بدان که آن راست و گرنه دروغ خوواهد بود. این موضوع زمانی بیشتر صادق است که از دو منبع مختلف خبری را شنیده باشی که مخالف یکدیگر باشند

  9. محمد رضا :گفت

    و هنوز ما نخواهيم آموخت كه دشمن دانا به از نادان دوست
    ما ايرانيان هرگز نخواهيم فهميد كه عيب مي جمله بگفتي هنرش نيز بگو

    و ما هميشه آخرين خط ننگين زندگي هستيم.

    موفق باشي و عاشق

    سجاد: کاملا موافقم امیدوارم توی این پست سعی کردم که زیاد روده درازی نکنم تازه اینقدر شد الان بی تجربم باید بیشتر ببینم و پخته تر در آینده در مورد خوبی ها و بدی ها و اینکه به نظرم چه کسی بیشتر راست می گه نظر بدم من کلا به سبد خبری اعتقاد دارم که باید در مورد اینم بنویسم

پاسخی بگذارید

