چه خوب می شد اگر مجلس…

انتخابات دور دوم مجلس شروع شد. به این بهانه و «به بهانه ای مهم تر» باید چیزی می نوشتم.

من در دور اول انتخابات رای ندادم. برای خودم دلایلی داشتم. که هنوز هم پا برجاست و دیگر رای نخواهم داد. چقدر نگاه من نسبت به آینده تیره تر می شود وقتی بیشتر می دانم و می خوانم. وقتی اسم مجلس را می شنوم به یاد صحنه هایی که در تلویزیون از مجلس می دیدم می افتم. به چهره های خسته و خواب آلود. مردانی بریده از چیزی که نمی دانم چیست. نا امیدی می دیدم.

از زمانی که آنقدر بزرگ شدم تا بتوانم سوال بپرسم به یاد ندارم جنب و جوشی را در این مجلس مرده. هر از چند گاهی تصاویری از مجالس دیگر مردمان جهان را نشان می دادند و به ریش خند می گفتند «درگیری نمایندگان مجلس فلان کشور در مجلس» و می خندیدند و گذر می کردند, ولی من نمی خندیدم!

چه خوب روزی بود آن روز که نماینده ی مردمی از گوشه ای از ایران بخاطر حق مردمش دست به مشت می برد و بر سر و صورت مخالف حق مردمش میزد, چه زیبا بود آن لگد هایی که باید بر تن مخالف حق مردم آن نمایند کوبیده می شد. و من چه خوشحال می شدم اگر درگیری در مجلس ایران می دیدم. که اگر بود به ما نشان ندادند!. آن روز که این تصویر را بتوان دید مردمان سرزمین مادری من, ملت من, می توانند به آینده ای روشن امیدوار باشند. به امید آن روز

پی نوشت: مطالبی که «نماینده ی مردم تبریز اکبر اعلمی» در مجلس بیان کرد موی را به تنم سیخ کرد خدا پیروزش گرداند:

فقط آخرین قسمت گواه بر عظمت کلام است:

من فقط یک جمله آخر را بعنوان مطلب آخر بگوییم.

تاریخ گواهی می‌دهد که اگر در انقلاب فرانسه «روبسپیر دانتون» را که همچنان بر اصول اولیه انقلاب و آزادی پافشاری می‌کرد، به شورای گیوتون سپرده شد تا بعنوان ضدانقلاب سرش را تیغهای بی‌رحم گیوتین از تن جدا کند، بنظر می‌رسد که امروز شورای }…{ و حامیان آشکار و نهان آن، این مسؤولیت را برعهده گرفتند تا نیروهای انقلاب را که به تحقق نظام معهود اصرار مِی‌ورزد، با برچسب ناچسب مخالف اسلام و نظام از صحنه خارج نمای

شما می تواند متن کامل را از این لینک دانلود و بخوانید. و فایل صوتی سخنرانی را از این لینک دانلود و گوش کنید.

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

