40 عذر و بهانه مشهور

اشخاص ناموفق ار ویژگیهای مشترکی برخوردارند: داشتن عذر و بهانه. آنها مشکلات, و شرایط نامطلوب و عوامل بیرونی را مسئول شکست و عدم موفقیت خود می دانند. یکی از تحلیل گران که در مورد شخصیت اشخاص بررسی کرده فهرستی درباره رایج ترین عذر و بهانه های این افراد تهیه کرده است. وقتی این فهرست را می خوانید, ببینید چند مورد از این بهانه سازیها در مورد شما صدق می کند. اما انسانهای موفق علیرغم شرایط و امکانات محدودی که دارند با آنچه می خواهند دست می یابند. شما هم دوست دارید جز گروه دوم باشید؟ اما لیست بهانه های کلیشه ای و معروف:

1.اگر من همسر و خانواده داشتم / 2.اگر به قدر کافی پارتی داشتم / 3.اگر آموزش خوبی دیده بودم / 4.اگر می توانستم کاری پیدا کنم / 5.اگر سالم بودم / 6.اگر فقط وقت داشتم / 7.اگر شرایط بهتر بود / 8.اگر دیگران مرا درک می کردند / 9.اگر موقعیت مکانی و زمانی من متفاوت بود / 10.اگر می توانستم زندگی ام را از نو اداره کنم / 11.اگر از حرف دیگران نمی ترسیدم / 12.اگر دیگران می گذاشتند / 13.اگر به من شانس می دادند / 14.اگر برایم اتفاقی نیفتد / 15.اگر جوانتر بودم / 16.اگر می توانستم کاری را که می خواهم انجام دهم / 17.اگر ثروتمند به دنیا آمده بودم / 18.اگر می توانستم اشخاص مناسبی را پیدا کنم / 19.اگر استعداد بعضیها را داشتم / 20.اگرجرات ابراز وجود داشتم / 21.اگر از فرصت های گذشته استفاده کرده بودم / 22.اگر دیگران اعصابم را خراب نمی کردند / 23.اگر مجبود نبودم خانه داری کنم / 24.اگر ریسم مرا تشویق کرده بود / 25.اگر می توانستم پولی پس انداز کنم / 26.اگر کسی را داشتم که به من کمک کند / 27.اگرخانواده ام مرا درک می کردند / 28.اگر در شهر بزرگ تری زندگی می کردم / 29.اگر آزادی عمل داشتم / 30.اگر می توانستم از شر بدهی خلاص شوم / 31.اگر شکست نخورده بودم / 32.اگر با من مخالفت نمی کردند / 33.اگر تا این اندازه نگرانی نداشتم / 34.اگر می توانستم با شخص مناسبی ازدواج کنم / 35.اگر مجبود نبودم این قدر کار کنم / 36.اگر پولم را از دست نداده بودم / 37.اگر برای خودم کار می کردم / 38.اگر گذشته ی ناراحت کننده ای نداشتم / 39.اگر ستاره اقبال بهتری می داشتم / 40.اگر می توانستم کمک بگیرم

لحظات زندگی بدون آنکه از ما عذر و بهانه ای را بپذیرند یا به مفاهیمی مثل عدالت و برابری توجهی کنند در حال گذرند و تنها موضوع مهمی که باقی می ماند این است که ما چطور این بازی را به پایان برسانیم؟

«آنتونی رابینر»

برگرفته از کتاب «مشکلات را شکلات کنیم» نوشته ی «مسعود لعلی»

پی نوشت: صادقانه باید بیان کنم که 9 بهانه در خودم پیدا کردم که در این لیست بود. جسارت نشود ادعایی از موفق بودن ندارم و نصیحت کننده هم نیستم. مطالب اخیر وبلاگ بیشتر مانند آینه ای برای خودم است. تا توصیه ای به دیگران

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

3 پاسخ برای 40 عذر و بهانه مشهور

  1. با اجازتون لینک دادم به این مطلب…

    سجاد: موفق باشید دوست عزیز من. همانطوری که آخرین لوگوی نشان داده شده در سمت راست وبلاگ نشان میدهد این وبلاگ زیر پوشش قوانین CC اجازه ی هرگونه کپی برداری و سایر موارد را به شما دوستان داده ام.
    http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0

  2. رضا :گفت

    well, these all not always wrong and simply excuses though. Who can ever argue away the effects of every single items in this list can have on people. Don’t overgeneralize please.

    سجاد:شما درست می فرمایید. این بهانه ها بطور کلی بیان شده اند و بیشترین کاربردی که دارند در این است که وقتی فردی آنها را مطالعه می کند ذهنیتی کلی از بهانه هایی که خود دارد به دست آورد. هیچکلام از اینها مطلق نیستند. کسی هم نگفته است که حتما هر کدام از آنها بهانه هستند! شاید این بهانه ها دلیل منطقی هم داشته باشند ولی هدف این است که بگوییم در این دنیا هیچ چیز غیر ممکن نیست حتی اگر بهانه ای کاملا درست داشته باشیم!

  3. ایلیا :گفت

    به جان خودت اگه من وقت بیشتری داشتم کلی خوش به حالم میشد !
    این خداییش اصلا بهانه نیست . واقعا نمیرسم خب !

پاسخی بگذارید

