شوک

الان برنامه ی «شوک»  که از شبکه ی 3 سیما پخش میشه باید کلی معروف شده باشه!

من در مورد این برنامه از بچه ها خیلی شنیده بودم و توصیه شده بود که حتما ببینم ولی توی این چند هفته نتونسته بودم چیزی از این برنامه ببینم همونطوری که قبلا گفتم توی خونه ما تلویزیون معنی نداره!

بالاخره یکی از دوستان لطف کرد و دو قسمت از این برنامه رو که دانلود کرده بود به من داد و دیدمش. نکته های جالبی داشت مثلا دکتر شیری که خیلی به ایشون ارادت دارم توی این برنامه چه زیبا صحبت می کردند.

حرف های خوبی می زدند ولی مثل تمامی برنامه های تلویزیونی که توی صدا و سیما ساخته می شه کلی مشکلات داشت. البته باید این نکته رو هم اضافه کنم چون من بطور ضبط شده چندین بار دیدم به این نکته ها رسیدم که در یک پخش تلویزیونی امکان دیده شدنش کم هست.

از علایق شخصی من سینما و بازیگری و از همه مهم تر کارگردانیه و کمی هم در این مورد مطالعه دارم. توی این دو قسمتی که الان دیدم چندین صحنه بود که احساس کردم که داره بازی میشه! یعنی اینکه یه سناریو نوشته شده و این جوان های مو سیخ شده توی تصویر در حال بازی کردن هستند. و این کلی مستند بودن این برنامه رو زیر سوال می بره!!

توی این برنامه حرف هایی زده می شه که خیلی خوبند و منم کاملا قبول دارم ولی از هیچ مدرکی اسم برده نمیشه و چیزی نشون داده نمی شه! تیتراژ آخر برنامه رو چند بار نگاه کردم فقط به بردن اسم کارشناسانی که در این برنامه حرف زدن و چند نهاد ساده ختم شده! و هیچ چیزه دیگه ای نیست.

از این برنامه خوشم نیومد توصیه دوستانم باری دیدنش برای خنده بود! و همگی به شکل کاملا تمسخر آمیزی به این برنامه نگاه کردیم. حرف هایی هست که اگه یه نفر غیر درگیر و غیر کارشناس بشنوه راحت قبول می کنه ولی من و دوستانم قبول نکردیم . این برنامه بازم داره بزرگترین اشتباه دوران جمهوری اسلامی رو تکرار می کنه. در این برنامه جوان ها اصلا اهمیتی ندارند فقط پدر و مادر ها مسولان دولتی و هزار هزار کس دیگه خطالب میشند که ای بابا پاشید باید کاری کرد بیچاره شدیم.

منو یاده پارسال میندازه چند وقت قبل از اجرای طرح های ضربتی پلیس یه ضمینه سازی تهوم آور و کاملا تابلو برای یه اتفاق. بیچاره ها فکر کردن به همین راحتی می تونند انگلیسی بازی وچرچیل بازی در بیارند!

از دیدن برنامه مثل این متنفرم! چرا ؟ چون اینجور برنامه ها به من این حس رو می دند که من الان یه باطری خالی هستم و یه نفر داره با اون برقی که خودش دوست داره منو پر می کنه! این دیگه یه اصل خیلی ساده ی قدیمیه که در یه برنامه ی تبلیغاتی نباید کاری کرد که بینند حالت دفاعی به خودش بگیره!

به شما مسوالان دولتی و دلسوز های ما جون ها گوشزد می کنم:

حق انتخاب همه از جمله ما جوان هارو همیشه در نظر داشته باشید.

تا اونجایی که من می دونم هنجار چیزیه که افراد جامعه می سازند نه دولت!

یادتون نره که همه ی ما داستان «فتح اندلس*» رو شنیدیم!!

.

توی این برنامه و توی تمام این سیاست های پوچ همیشه یک سوال اساسی رو دولت مردان ما یادشون می ره که بپرسند. یه سوال خیلی ساده!

چطور شده که به اینجا ختم شده؟ چرا یه جوان به این مرحله رسیده؟

این دیوانه ها بازم دارند صورت مسئله رو پاک می کنند لعنت به همه ی شما!

.

* : بطور خلاصه بگم که اندلس یه جایی بود که توسط مسلامانان اداره می شد و اروپایی ها هر کاری کردند نتونستن که فتحش کنند! چونکه تفریح جوان های اون کشور سوارکاری و مسجد رفتن و تمرین تیر اندازی و ورزش های رزمی و کار کردن بود!. هر کاری کردند نشد که نشد تا اینکه یه از خدا بیخبری اومد یه طرح داد و گفت که من می تونم پدر اینارو در بیارم!

اونها به اسم تجارت تفریح. قمار خونه و کاباره و ماهواره و موی سیخ و دوست-دختر,دوست-پسر, و انواع اقسام چیز های رکیک وارد آندلس کردند و بعد از چند سال دیگه کل جوانان آندلس به تباهی کشیده شدند. بعدش یه حمله ی جانانه و اندلس از دست مسلامانان عزیز ما در اومد.

و حالا این تجربه باعث شده که دولت محترم شدیدا به فکر ما جوانان فرخنده باشد. بزرگ ترین ترس دولت ما هم همینه. راستی این رو هم اضافه کنم که احتیاجی به منحرف شدنم توسط دولت های بیگانه وجود نداره من از وقتی که به دنیا اومدم منحرف بودم.

روزی مرد خواهم شد و عضوی از این جامعه و با شما دشمن خواهم بود و به فرزندانم خواهم آموخت که در برابر شما سر خم نکنند چیزی که شاید خودم ناچار به انجامش هستم!

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

