گلشیفته فراهانی افتخار من!

چند روزی بود که خبر ممنوع خروج شدن «گلشیفته فراهانی» رو شنیده بودم. حرف هایی هم در مورد بازی ایشون در فیلم «بدن دروغین» از «ریدلی اسکات» شنیده بودم و اینکه با بازیگر مورد علاقه ی من » راسل کرو» و دیگر بازیگر موفق هالیود «لئوناردو دیکاپریو» هم بازی شده باعث افتخار و شادمانی من شده بود.

یه مقداری در مورد این داستان جست و جو کردم. مثل بیشتر کارهای غیر منطقی وزارت ارشاد ممنوع خروج کردن ایشون بازم یه اشتباه بود که بی منطقی و پایمال کردن حقوق اساسی اول یک انسان و بعد یک هنرمند رو نشون می داد. حرف و حدیث هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اصلا گلشیفته فراهانی ممنون خروج نیست و کسی جلوش رو نگرفته. مثل همیشه روزنامه های دولتی سعی در ماسمالی کردن این داستان رو دارند. گیرم این حرف ها هم درست باشه ولی اینکه گفته شده که بازیگرهای ما بخاطر بازی کردن در فیلم های خارجی از وزارت ارشاد مجوز بگیرد که درسته؟! و هزار هزار قانون خنده داره دیگه که به همه چیز این بیچاره ها گیر میدن!

هر کسی در این مورد نوشته ولی من حرف های اقای ابطحی رو در این مورد کاملا می پسندم. وقتی یه فرزند ایران اونقدر خودش رو نشون می ده که به چنین جایگاهی میرسه چرا باید بزرگترین مانع بر سر راهش دولت و حکومت کشور خودش باشه؟!!! به قول آقای ابطحی:

«در همه ی دنیا حکومت ها هزینه می کنند تا هموطنانشان جزء چهره های جهانی شوند. اگر یک هنرمند جوان ایرانی که در داخل کار می کند وفیلم هایش در سینماهای ایرانی  روی اکران میرود، بتواند در کنار چهره های جهانی سینما بازی کند که برای  آن کشور افتخار آفرین وغرور انگیز است. مردم و هنردوستان وعلاقمندان به ایران هم  طبعا از این که هموطن هنرمندشان در این جایگاه قرار گرفته احساس خوب و مغرورانه ای پیدا می کنند. وظیفه ی هر حکومتی هم این است که زمینه وجایگاه  این ارزش های بین المللی را برای مردمشان فراهم کنند.»

ولی در کشور ما چطور ؟

به هر حال این روز ها چه کسی دیگه به دولت ایران اهمتی میده؟!! من که برام مهم نیست که اصلا وزارت ارشادی توی این کشور وجود داره یا نه! من به این هنرمند عزیز کشور بخاطر همه چیزش افتخار می کنم و براش آرزوی موفقیت دارم. صادقانه باید اعتراف کنم که اگه من جای ایشون بودم الان ایران نبودم. اینم بگم که اگه بخاد از این مملکت بزاره بره کاملا حقشه و هیچ کسی نمی تونه بگه چرا! و اگه این کارو همین امروز انجام بده من بیشترخوشحالم.

پی نوشت: تریلر فیلم رو می تونید از اینجا ببینید

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای گلشیفته فراهانی افتخار من!

  1. Evergreen :گفت

    اگر خانم فرهانی فقط کمی فکر می کرد می دید که او را مردمی دوست می داشتند که با فرهنگ ایرانی بزرگ شده اند………فرهنگ ایرانی!………..نمی دانم آیا او به این فکر کرده بود که پس از این فیلم و نهایت دو سه فیلم دیگر چه؟ آیا هالیوود آنوقت هم از کسی که از کشورش راه رفتن را یاد گرفت و پس از آن تصمیم گرفت از کروش استفاده کند تا بپرد حمایت می کند؟ بعید می دانم…..

  2. opium :گفت

    با اینکه گلشیفته فراهانی رو دوست ندارم ولی با این مطلبت حال کردم

پاسخی بگذارید

