باید شروع کرد

دوشنبه 4 اردیبهشت 1385

باید شروع کرد به گفتن تا سخن ها خود به خود بر لبان جاری شوند. این اصل است که باید به آن رسید که ریزش باید چون آبشار باشد و این چیزی نیست که آن انتخاب کرده باشد چیزی است که برای او تعیین شده است.باید من نیزبگویم از احوالم از روزگار واز تیرگی ها و روشنی در این بوم زندگی که نقاش آن را همه می شناسیم رنگ های آن مردمی هستند گوناگون و تیره و روشن شاد وغمگین. چیزی که مهم است این است که ما نقاش بوم زندگی خود باشیم.هر چند کوچک. هرچند زشت باید بکشید وبر نقش رنگها حروف دل را نوشت.باید چیزی برای گفتن داشت. چیزی مهم و هدفی عالی و تعالی که به آن باید رسیدواصلا در همه ی ما مشکل این است که نمی دانیم چه باید بنویسیم ولی بسیار چیزها برای مکتوب کردن و به قافله ی زمان سپردن در ما هست. بی چارگی ما در این است که نمی دانیم چه گنجی از پند و سخن در وجود داریم. باید کاری کرد فکرش را کرده ای تا حالا به خود گفته ای که من چه حرفی دارم که بگویم؟ و چه دارم که به آن تکیه کرده و دوست دارم چگونه غروب خورشید امروز را نگاه کنم و چطور به طلوع دوباره ی آن در فردا ها فکر کنم؟ ما باید عمق وجود خود را که از طلاست پیدا کنیم. چیزی که همیشه با ما بوده و اگر آن را به درستی دیده بودیم و از این گنج خرج کرده بودیم اکنون در ثروتهای بیکران غرقه شده بودیم و دیگر هیچ! من می دانم تو هم می دانی که درست است یا نادرست ارزشمند است یا بی ارزش.هم اکنون که در لحظه ای از دوران زمان در ثانیه ها غوطه می خوری آیا کاری که می کنی درست است و آیا جایی که هستی درست تر یا اینکه هنوز و هنوز در این دور باطل مثل من و ما هستی. اندکی تامل کن و تفکر کن در خود و درون خویش در خود ببین با خود باش. بیشترین بیچارگی ما همیشه در این بوده و در این است که خود را نمی شناسیم و برای خود نیستیم و با خو دوستی نداریم.اگر برای خود باشیم برای همه چیز هستیم و اگر نه باز هم دیگر هیچ. تو با خود باش سعی کن و به آینده بیندیش آینده از برای تو خواهد بود. به خود فکر کن و آزاد کن امواج درونت را جهان مال تو خواهد بودو با خود راست و پیروز باش و خود را بخواه خواهی دید که دیگران نیز برای تو هستند. سربلند باش و این با خود بودن و درست بودن است که همه چیز است. پس اندکی فکر کن و اندکی عمل و به آینده نظری بلند داشته باش.
باشد تا شاد و کامروا باشی

این نوشته در عمومی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

