چرا ارزش داشت هفتاد هزار تومن واسش دادم!

امروز بعد از کُلّی بدقولی به برادر زادم, رفتم براش یه پخش کنند ی صوقی یا همون ,mp3 player گرفتم. Samsung YP-U5 کمرم شکست, 70 هراز تومن پول بابتش دادم. اما راضی هستم. میخام بگم که دادن بعضی پول ها واقعا ارزش داره, مخصوصا اگه پای لذت و علاقه در میان باشه. من موندم چطوری ملت می تونن با بعضی از طرز فکر های عجیب,  کیفیت لذت خودشون از زندگی رو اینقدر پایین بیارن؟!!

این میشه پنجمین دستگاه برادرزادم, ایشون دست بلندی در نابود کردن دستگاه های بُنجل داره, خدایی بهش حق میدم. اون دستگاه های که می خرید همون بهتر که در کمتر از یک ماه خورد و خمیر می شد. دستگاهای چینی با کیفیتی بینهایت نا امید کننده و با قیمیتی نه چندا پایین؛ اگه بخام قیمتشون رو جمع کنم خیلی بیشتر از این مقداری بود که برای خریدن این دستگاه پلیر جدید صرف کردم, که به نظرم زیادم گرون نیست.

این مطلب رو ننوشتم که در مورد مُدل و یا بهتر بودن سامسونگ از سایر بِرند ها و اینجور چیزا حرف بزنم. میخام بگم وقتی میتونید یک چیز خوب رو توی زندگی به بهایی شاید زیاد برای خودتون فراهم کنید, چرا به کم قانع میشید؟ به چیزی که شایسته ی شما نیست, حتی اگه بهایی کمتری بپردازید؟ من اینجوری بهش نگاه می کنم؛ خوردن یک لیوان شربت خونک و دلچسب وسط تابستون خیلی بهتر از یک لیوان آب شیره لولکشیه! اگرچه هردوشون تشنگی آدم رو رفع می کنند؛ ولی این کجا و آن کجا؟!

الان که دارم این مطلب رو می نویسم دارم با پلییر جدید آهنگ مورد علاقم رو گوش میدم, دارم حسرت این رو می خورد که چرا این همه مدت می تونستم همچین کیفیت صدا و راحتی و لذتی رو در اختیار داشته باشم ولی خودم رو ازش محروم کردم؟! به خودم قول می دم اگه خاستم یه زمانی برای خودم یه چیزی بخرم که به لذت بُردنم از دنیا و هُنر و زیبایی ربط داشته باشه, تحت هیچ شرایطی از چیزی کم نگزارم!

این نوشته در تحلیل ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

8 پاسخ برای چرا ارزش داشت هفتاد هزار تومن واسش دادم!

  1. النا :گفت

    نوشتی :اگه خاستم یه زمانی برای خودم یه چیزی بخرم که به لذت بُردنم از دنیا و هُنر و زیبایی ربط داشته باشه, تحت هیچ شرایطی از چیزی کم نگزارم!
    ببینم زن گرفتی؟!!!!!!!!!!

    • سجاد :گفت

      منظورت رو گرفتم٬ اما واسه من تفاوتی ایجاد نمیکنه٬ چون ترجیح می‌دم نخرم اما اگه خریدم خوبش رو بخرم

  2. علیرضا :گفت

    پیشنهاد میکنم واسه خودتون یه آی پاد نانو بخرین
    اونوقت فکر میکنم دوباره این مطلبو در راستای آی پاد نانو بزنین
    فوق العاده است
    البته من از محصولات اپل خوشم نمیاد اما این یکی شاهکاره
    یادتون باشه که نسل 5 شو بخرین نه 6 که تازه اومده
    چون قبلیا هم دوربین داره هم میکروفون اما این جدیدا نداره

    • سجاد :گفت

      فاکتورش ۶۷ تومن بود٬ ۳ تومن خودم گذاشتم روش. گارانتی گلد ایران!
      از طرف مغازه‌دار که فکر نکنم سرم کلاه رفته باشه. شاید بخاطر ایرانی بودن سرم کلاه رفته!

  3. مایا :گفت

    یه ضرب و المثلی انگلیسی ها دارن که می گن : من اونقدر پولدار نیستم که جنس ارزون بخرم

    • سجاد :گفت

      آره, موقع نوشتن این پستم به یادش افتادم ولی چون نیت من چیزی فراتر از کالا و این چیزا بود بهتر دیدم بهش اشاره نکنم, به قول گفتنی خیلی چیزا توی این دنیا هستند که باید به بهایی خرید!

پاسخی بگذارید

