عکاسی٬ وقتی که عشق می‌شود کار و زندگی.

 

عکاسی یعنی هنر خوب دیدن٬ چیزی که منو همیشه به وجد میاره. با دیدن عکس‌های خوب٬ موقعیت‌‌های خوب و زاویه‌های خلاقانه واقعت لذت می‌برم. وقتی که می‌تونی چیزهای خوبی رو که می‌بینی ثبت کنی و به یاد بیاری که اینجا بودی٬ به یاد بیاری که چه لحظه‌های زیبایی رو گذروندی. هنر عکاسی رو بخاطر ارتباطش با زندگی و جهان پیرامونم خیلی دوست دارم.

وقتی که همه به یک نقطه‌ی یکسان نگاه می‌کنند٬ شاید افراد زیادی فقط یک چیز رو ببینند ولی عکاس چیزی رو می‌بینه که دیگران به سادگی نمی‌بینند؛ بای عکس گرفتن از همون  سورژه‌ی یکسان و عکسی متفاوت عکاس می‌تونه احساس متفاوتی رو در شما ایجاد کنه. می‌شود با دیدن صحنه‌ی خندیدن یک کودک غمگین شد و یا با دیدن صحنه‌ی گریه کردن یه داغ‌ دیده شاد شد.

بزرگترین مانعی رو که تا به‌حال در عکاسی پیشرفت خاصی نکردم اولی از همه خودم می‌دونم. باید اعتراف کنم که اگه برای این هنر انرژی و زمان مورد نیاز رو در کمترین حدش صرف می‌کردم الان خیلی پیشرفت کرده بودم. اگه بگم نبود یک دوربین مناسب و مشکلات اقتصادی دروغ گفتم! چون مبالغ خیلی بیشتری رو به سادگی صرف کارهای بی‌اهمتی کردم. شاید همین نوشته انگیزه‌ای باشه برای کمی بهتر شدن در چیزی که دوست دارید نه فقط برای لذت دیدن٬ بلکه برای لذت خلق کردن.

بعد از در دسترس بودن تلفن‌های همراه با قابلیت عکس گرفتن تجربیات خودم رو از عکاسی داشتم؛ همیشه از این لذت بردم . دوست داشتم که در عکاسی بهتر بودم و کارهای بیشتر و بهتری خلق کرده بودم٬ ولی افسوس که از زمان‌های زیادی که به هدر رفتند. تلاش‌های خودجوشی در این ضمینه داشتم. ناخودآگاه خلق کردم٬ تصاویری که هنوز و هنوز از دیدنشون لذت می‌برم. کارهای من رو می‌تونید در آلبوم فلیکرم ببینید.

موفق ترین افراد کسانی هستند که به کار خودشون عشق می‌ورزند٬ همین علاقه باعث می‌شه که پیشرفت کنند و خیلی بالاتر از کسانی قرار بگیرند که بخاطر گذران زندگی دست به کاری می‌زنند. بهانه‌ی نوشتن این پست٬ خوندن مطلبی بود در مورد راه‌های کسب درآمد از طریق سایت‌های مبادله‌ی عکس‌های حرفه‌ای در اینترنت بود. این چقدر جالبه که بتوانیم از کاری که بهش عشق‌داریم کسب درآمد هم داشته باشیم.

کلام آخر اینکه٬ از همین الان به یک برنامه‌ی بلند مدت پس‌انداز  برای خرید یک دوربین عکاسی خوب طراحی کردم. نه بصورت حرفه‌ای٬ اما دوست دارم اینکار رو دنبال کنم و تصاویر بهتری خلق کنم. تصاویری که به یادم بیارند که زندگی زیباست. تصاویری که لبخند بروی لب‌‌های مردمانی با ذهن زیبا بیارند.

مرتبط: آفرینش

این نوشته در عکاسی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

