مزایای وی پی ان یا چرا باید از vpn استفاده کنیم

از همون اوایل راه اندازی سامانه‌ی فیلترینگ در ایران نظر خوبی به این ماجرا نداشتم٬ موافق بودم که چیزهایی که به ضرر جامعه و انسان‌‌ها هستند باید مسدود بشوند مثل سایت‌های پورنوگرافی٬ کلاهبرداری‌های اقتصادی٬ فیشینگ و..

اما نکته‌ی که از اول ناامید کننده بود افرادی بودند که سامانه‌ی فیلترینگ رو در دست داشتند و از اون استفاده‌های گوناگون ابزاری کردند و کردند٬ تا به اینجا کشیدیم که همه ناراضی و سرخورده هستیم از نهاد فیلترینگ ایران.

حرف برای گفتن زیاد و مثال برای زدن در مورد اشتباهات و سیاست ورزی‌ها و بی‌عدالتی‌‌ها  و بی‌توجهی به حقوق کاربران فراوان است. خود شما دل پُرخونتری از من دارید. بعد از فیلتر شدن سرویس‌های وردپرس و بلاگر که اوج نفهمی مسئولان نامروت بود تصمیم گرفتم که به این ماجرا دسته کم برای خودم پایان بدم. برای اولین بار یک مقدار هزینه کردم و vpn خریدم.

برای استفاده‌ی آزاد از اینترنت راه‌های مختلفی هست٬ مثلا استفاده از وبسایت‌های فیلتر شکن٬ برنامه‌هایی مثل ultrasurf یا سایر برنامه‌‌های فیلتر شکن و یا vpn

در همه‌ی موارد مشکلاتی هست که به بیان اونها نمی‌پردازم٬ در اینجا فقط می‌خام به شما توصیه کنم که از vpn استفاده کنید.

اما vpn چیه؟

Virtual private network یا شبکه‌ی شخصی مجاری٬ سامانه‌ای هست که تعدادی رایانه از سراسر دنیا با استفاده از بستر اینترنت می‌تونند با یک سرور در ارتباط باشند. به زبان ساده٬ شما به یک سرور خدمات دهنده در یک جای دیگه‌ی دنیا که به اینترنت آزاد وصله٬ وصل می‌شید و از اینترنت اون سرور استفاده می‌کنید! مثل یک پل عمل می‌کنه.

حالا این شبکه چطوری عمل می‌کنه زیاد فرقی نمی‌کنه٬ مهم مزاریای استفاده از vpn هست که نام می‌برم:

۱ کاهش سرعت ندارید

۲ محدودیت زمانی٬ حجمی و… ندارید

۳ فقط به مرورگر وب خود محدود نخواهید بود

۴ قیمت مناسب

۵ آسانی کارکرد

من خودم ۱۰۰۰۰ تومن دادم برای ۶ ماه که به نظرم مناسب بود. نسبت به هزینه‌ی اینترنت ای دی اس ال که دارم پرداخت می‌کنم میشه تقریبا ماهی ۱۰۰۰ تومن هزینه‌ی vpn که هم قیمت یک عدد نوشابه و یک عدد کیک!

این مطلب رو نوشتم که دوستان برن از وی پی ان استفاده کنند و راحت باشند. تحقیقات و پیدا کردن منبع خوب هم با خودتون٬ لطف کنید در این مورد سوال نکنید!

به امید روزی که ایران هم آزاد باشه

این نوشته در فناوری اطلاعات و ارتباطات, سیاست ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

